Sminket behöver också städas

Fick ett litet ryck nu innan jag skulle sova, att jag var tvungen att städa bland mitt smink, torka rent och tvätta penslarna. Det blir så mycket roligare och fräschare att sminka sig om sminket är rent och inte massa kladd. Borstarna rengör jag med en speciell " spray" från kicks som i stortsett bara innehåller sprit för att döda bakterierna sedan schamponerar jag borstarna, tvättar ur dom och lägger dom på tork! ( lägg borstarna på sidan så att inte vattnet rinner ner i borsten och löser upp limmet) Ett tips till alla er som aldrig tvättar ert smink och era borstar, gör det! Framför allt borstarna innehåller massa bakterier, många får faktiskt finare hy genom att hålla rent sitt smink.

( mitt smink som jag bär med mig dagligen, dock har jag ju massa mer grejer men det orkade jag inte rengöra nu)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0